Met het juiste logo…

Is het meteen raak!

 

Matrixcoach

Uit het hokje, in het grid

Voor Marwilleke Bergman Marteijn, matrixcoach maakten we uiteraard een bijzonder logo, gebaseerd op een strak matrix en duidelijke kleurvlakken. Binnen dit matrix past zowel het logo van de praktijk, als van haar beginletters. Het zo ontstane symbool (de M,W,B) hebben we terug laten komen in haar huisstijl als patroon. Tevens hebben we samen met Marwilleke een kaartspel ontwikkeld dat ook al door andere matrixcoaches gebruikt wordt.

Anton Pieck

Cafe van de meester

Aan het Anton Pieckplein in Kaatsheuvel ligt cafe restaurant Bij Anton. Uit respect voor deze, voor De Efteling, belangrijke schilder, hebben we gekozen om ons te laten inspireren door de handtekening van Anton Pieck. Het kleurenpalet van de huisstijl is gebaseerd op de pastelkleuren die de schilderijen van de meester typeerden.

Meer weten over het belang van logo’s >

Bij Anton hoort Pieck bier!

Premium blond

Toen cafe restaurant Bij Anton ons vroeg een naam te verzinnen voor hun eigen unieke pilsener, hoefden we niet lang na te denken: Bij Anton hoort tenslotte Pieck. En zo was Pieck bier geboren en heeft het Bij Anton een vaste plek aan de bar.

Hulp nodig met uw merk? Mail ons >

Vingers aan de knoppen

Cijfers, cijfers, cijfers…

Een creatief logo voor een belastingadviseur? De huisstijl van Ceelaert Tax Consultancy draait uiteraard om cijfers. Door drie toetsen te symboliseren met daarop CTC, maar vereenvoudigd tot bijna symbolen, hebben we een creatief, fris en herkenbaar logo gecreerd.

Hulp nodig met uw merk? Mail ons >

Caroline zoekt het hogerop

Boven het maaiveld

Caroline Splinters wilde een logo voor haar team van ballonvaarders. Met hetzelfde logo op hun jacks en voertuigen zijn ze van grote afstand te herkennen. In het logo is haar kenmerkende oranje wedstrijdballon verwerkt en het mandje is gelijkertijd het opstijgende puntje op de i.

Machine demontage

Dynamisch logo

CM Scheerders is een demontagebedrijf voor machines. Om dit te symboliseren in een logo is gekozen voor verschillende raders, kenmerkend voor beweging en industrie. Binnen de huisstijl is dit op verschillende manieren toegepast. Bijzonder zijn ook de visitekaartjes waar de raders in een transparante UV lak zijn gedrukt terwijl de rest van het logo in gewone inkt is uitgevoerd.

Hulp en bescherming

Mantelzorg

Is de mantelzorger al de eerste laag om mensen die langdurig intensieve hulp nodig hebben, dan is Corinne van der Linden als mantelzorgmakelaar weer een extra laag om de mantelzorger heen. Met dit uitgangspunt als inspiratie hebben we dit fraaie beeldmerk ontworpen. Door een handgeschreven font te gebruiken voor haar naam, benadrukken we de persoonlijke kant nog extra.

Kedegedeng

Docoooo…

Kilometers spoor lopen onder je door… Iedereen kent dit liedje, maar er is meer aan de hand met al die kilometers spoor. Wat als het spoor dood loopt en geen functie meer heeft? Dan wordt het door Doco spoormaterialen weggehaald en verhandeld voor diverse doeleinden. Het is zeker geen laatste halte voor al die rails. De locomotief op rail had u al in het logo gezien toch?

Tijdloos & Chique

Glamour

Een logo ontwerpen met een diamant erin, maar dan geen ordinaire of goedkope bling bling. Een licht lijnenspel dat perfect aansluit bij het moderne, tijdloze lettertype zorgt voor een tijdloze en chique uitstraling van dit logo voor Iglam jewelry.

Ook toe aan een nieuw logo? >

Vocalcoach

Nandy Mannaert

Zingend in de spotlight durven staan is voor veel mensen een ultieme wens. Bij Mannaert Music, een zangpraktijk voor volwassenen en kinderen en de eerste vocalfeedback zangdocent van Nederland helpen ze mensen graag dat doel te bereiken. De dubbele M, ontstaan uit een muzieknoot en in de spotlight gezet is het krachtige symbool geworden van deze zangpraktijk.

Geen zorgen…

Er is nog chocolade

Voor elk probleem is een soort chocolade. Dit staat groot op de muur in de winkel van Lin’s in Breda. Een zin die wel aangeeft waar het bij Lin’s om draait; chocolade, chocolade en nog meer chocolade. Het walhalla voor de liefhebber van dit bruine goud. Een logo om je vingers bij af te likken… in chocoladebruin natuurlijk.

Altijd blijven plakken

En blijven hangen

Op het gebied van Signing weten de mensen van het door Erika Scheutjens gerunde Signsister uit Sprang-Capelle wel van wanten. Erika’s no nonsense aanpak zorgt voor een snel en perfect resultaat. Het opvallende logo schreeuwt dan ook Signing!

Ook een ontwerp voor jouw signing? >

Het licht gezien

Vraagteken

Question Mark lighting design. Vraagteken, omdat zij de antwoorden hebben op complexe verlichtingproblemen. Over het logo zijn niet zoveel vragen, Een LED lampje zien de meeste er wel in, subtiel verwerkt de Q en M na even zoeken, maar dat het uitstraling heeft is wel duidelijk! Er is uiteraard een versie voor op een witte achtergrond, maar in het donker komt licht wel het mooiste tot zijn recht.

Gewoon een lekker bakkie

Koffietijd!

Van Krieken koffieservice levert koffie, thee en toebehoren en ook koffiemachines, met name aan bedrijven. Na jarenlang dezelfde uitstraling waren ze toe aan een nieuwe look. Voor hun nieuwe huisstijl verbonden we letterlijk de “krieken” uit de naam met de koffiebonen die onlosmakelijk met het bedrijf verbonden zijn. Een frisse en moderne huisstijl waar ze weer jaren mee vooruit kunnen.

Wijn & Whisky

Dubbel genieten

Als combinatie misschien niet zo lekker, maar los van elkaar is het genieten. Dit bedrijf levert via hun webwinkel wereldwijd de lekkerste wijn en whisky. Voor hun logo creërden we een exclusief beeldmerk dat ook perfect te gebruiken is als brandmerk op kistjes. Het logo is een combinatie van granen en druiven, de basisingrediënten van wijn en whisky en heeft de uitstraling van een keurmerk.

Halt of ik schiet!

(Gelukkig een foto)

Voor fotografe Sylka Mannaert creerden we dit persoonlijke logo. Twee sluiters vormen een fraaie grafische S en de typografie is geinspireerd op de merknaam op de dozen met fotopapier uit mijn eigen fotografie opleiding.

Meer weten over mijn geschiedenis? >

Zitten op maat

Ontwerp op maat

Bij de zit-shop maken ze meubels op maat, voor particulieren, vakantieparken, horeca, etc. Dus vroegen ze aan RonHos ontwerpburo om een huisstijl op maat. We combineerden de Z en de S tot een fris en duidelijk embleem met vele toepassings mogelijkheden. Een beetje italiaanse flair gecombineerd met trendy interieurkleuren.

Kleurrijk schildersbedrijf

Ad en John

De meeste logo’s die we ontwerpen zijn met hooguit een of twee steunkleuren. Maar voor het logo van dit schildersbedrijf maakte ik uiteraard een uitzondering. Als een vlotte verfstrook met een brede kwast slingert dit logo door de ruimte. Een helder en kleurrijk 3D logo met een moderne uitstraling voor dit jonge schildersbedrijf.

Een blij einde

Aan je relatie

Met welk logo kunnen we deze greep uit ons oeuvre beter eindigen dan met het logo voor “Happy End, praatgroep voor scheidingverwerking”. Want hun streven naar harmonie en een vreedzame relatie tussen gescheiden koppels is natuurlijk super voor alle betrokkenen.
Bij ons bracht de naam gelijk een lach op het gezicht in elk geval.

ONTWERP RON HOS  |  CREATIE VORMBEHOUDDisclaimer | Privacy beleid | Cookies | Algemene voorwaarden | Contact