De kracht van een beeld

omdat niet iedereen hetzelfde denkt.

Opvallen
in Social Media

Selfie baby!

In deze tijden van Websites, Facebook, Snapchat, Instagram en andere social mediakanalen is opvallen tussen de massa belangrijker dan ooit! Je publiek “scant” razendsnel pagina’s op zoek naar relevante informatie. Opvallende beelden zetten de kijker even stil.

Hoe val je meer op? > Portfolio > 

Opvallen
in Social Media

Selfie baby!

In deze tijden van Websites, Facebook, Snapchat, Instagram en andere social mediakanalen is opvallen tussen de massa belangrijker dan ooit! Je publiek “scant” razendsnel pagina’s op zoek naar relevante informatie. Opvallende beelden zetten de kijker even stil.

Hoe val je meer op? > Portfolio > 

Combi is goud

Een en een is meer

Natuurlijk zorg je in een goede reclamecampagne voor een gedegen combinatie tussen oude en nieuwe media, digitaal en druk ondersteunen en versterken mekaar. De juiste, herkenbare en unieke beelden koppelen beide media naadloos.

Hulp bij het koppelen nodig? >

Meer informatie

Je weet niet alles

Belangrijk is om vast te stellen met welk doel de illustraties dienen. Zijn ze bedoelt om een herkenbaar beeld naar buiten toe van uw organisatie of bedrijf te sheppen? Zijn ze bedoeld om een boodschap kracht bij te zetten of juist luchtiger te maken of moeten ze meer informatie of duidelijkheid bieden in complexe situaties? Wel is het van belang dat illustraties relevant zijn. Lukrake plaatjes die een tekst alleen maar opleuken worden als irritant gezien door de lezer.

Meer informatie

Je weet niet alles

Belangrijk is om vast te stellen met welk doel de illustraties dienen. Zijn ze bedoelt om een herkenbaar beeld naar buiten toe van uw organisatie of bedrijf te sheppen? Zijn ze bedoeld om een boodschap kracht bij te zetten of juist luchtiger te maken of moeten ze meer informatie of duidelijkheid bieden in complexe situaties? Wel is het van belang dat illustraties relevant zijn. Lukrake plaatjes die een tekst alleen maar opleuken worden als irritant gezien door de lezer.

Aantrekking

Jij hebt de mooiste

Uiteraard hebben beelden ook tot doel om een uiting aantrekkelijker te maken. Of het nu gaat om een poster, een infographic, een boekomslag, artikel of die belangrijke presentatie. Net als een chef kok zijn gerechten zo aantrekkelijk mogelijk maakt omdat ze dan ook lekkerder smaken, consumeert uw publiek een boodschap een stuk beter wanneer deze er aantrekkelijk uitziet.

Uw boodschap ook meer kracht geven? >

De illusie

Dat kan niet… toch?

Met de huidige technieken is je creativiteit de enige begrenzing. Wat je ook bedenken kan, het kan gemaakt worden. Dat geeft natuurlijk ook de mogelijkheid tot het creëren van de fraaiste illusies. Als die illusies uw boodschap of product versterken zal uw publiek sneller onder de indruk zijn van uw boodschap of product.

Eigen stijl

Omdat die past bij jou

Een groot voorbeeld van eigen beelden die voor jouw bedrijf gemaakt zijn is natuurlijk dat ze allemaal bij elkaar passen. Apple producten passen qua vorm bij elkaar, maar ook de fotografie die ze gebruiken en de verpakkingen passen perfect bij elkaar en vormen het bekende “apple gevoel” bij de consument en maken haar hebberig naar het product.

Beeldrechten

Eerlijk duurt langer

Denk wel aan de rechten als je niet zelf je beeld maakt. Zomaar een plaatje van het internet plukken kan je ernstig in de problemen brengen. Gebruik je Google Afbeeldingen om illustraties te zoeken, dan kun je met Tools > Gebruiksrechten filteren op het soort gebruik dat je ervan mag maken. Als je 100% zeker wilt zijn laat je unieke, eigen beelden creëren.

Portfolio

Wat hebben we gemaakt?

De theorie is mooi, maar hoe ziet dat er nu in de praktijk uit? Het is je nu inmiddels wel duidelijk dat het belangrijk is dat de beelden passen bij jouw bedrijf en product. Maar we laten je graag wat voorbeelden zien wat we voor onze klanten hebben gemaakt.

Naar de portfolio illustraties >

ONTWERPBURO RON HOS Disclaimer | Privacy beleid | Cookies | Algemene voorwaarden | Contact